مشاهده پست های بی پاسخ | مشاهده موضوعهای فعال تاریخ امروز دوشنبه 20 نوامبر, 2017 5:33 am



این موضوع قفل شده است، نمی توانید آن را ویرایش کنید یا به آن پاسخ دهید.  [ 73 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  بعدی
 ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word
ذخیره سازی و ضبط ، ذخیره سازی یا ضبط با نام

- ذخیره و ضبط با نام (Save & Save as) :

به بالاي محيـــط Word نگاه كنيد روي نـــوار عنوان يادداشت شده Microsoft Word Document 1
اسم Document 1 همان نام پرونده شماست كه خود برنامه هنگاميكه پرونده جديد باز ميشود به آن نام Document ميدهد. هنگامي كه پرونده اي را ضبط مي كنيد خود برنامه از شما خواهد پرسيد كه نام پرونده چه باشد يعني اسم Document را خود برنامه به پرونده ميدهد تا قبل از ضبط كردن شما پرونده نام داشته باشد. اكنون پس از اينكه فرمان ضبط پرونده را صادر كرديد برنامه از شما نام پرونده را خواهد پرسيد پس زماني كه شما براي اولين بار بخواهيد پرونده خود راSave كنيد كادر محاوره اي Save as براي شما باز خواهد شد براي اينكه دستور ضبط پرونده را اجرا كنيد ميتوانيد از كليد تركيبي Ctrl+S استفاده كنيد يا اينكه از نوار ابزار استاندارد دكمه Save را فشار دهيد يا اينكه از منوي File روي زير منوي Save برويد.

بعد از اينكه يكي از اين دستورات را اجرا كرديد براي اينكه پرونده شما اسم نداشته و از اسم پيش فرض خود برنامه استفاده مينموده است كادر محاوره اي Save as باز ميشود.

• Save in : توسط اين نشانه ميتوانيد محل نگهداري پرونده را مشخص كنيد.

• Up one level : توسط اين علامت خواهيد توانست تا به يك پوشه بالاتر (قبل) برويد يعني از پوشه جاري كه در آن قرار گرفته ايد خارج شويد.

• File name : در اين قسمت ميتوانيد اسم مورد نظر خود را تايپ نمائيد.

• Save as type : در اين قسمت Word Document را انتخاب كنيد. سپس در آخر دكمه Save را انتخاب نمائيد . حال پرونده شما با نامي كه شما وارد نموده ايد ضبط شده و شما ميتوانيد روي نوار عنوان ، نام پرونده خود را مشاهده نمائيد. اين نام ميتواند تا 256 حرف باشد از طرفي ميتوان بين نامي كه داده ميشود فاصله هم زد. اگر اطلاعات جديد يا تغييراتي در سند خود وارد كنيد اين بار با يكي از روشها مثلاً Ctrl+S پرونده شما ذخیره خواهد شد و ديگر كادر محاوره اي Save as باز نخواهد شد زيرا پرونده شما نام دارد.


چهارشنبه 23 آوریل, 2008 12:14 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word
ذخیره یا Save خودكار فایل و متن در ورد

براي اينكه دستور دهيد كه بصورت خودكار پرونده در Word ضبط شود وارد منوي File زير منوي Save as و گزينه Option مي شويد و دستور Always create backup copy را تيك مي زنيد و در Box روبروي Minutes زمان را تعيين مي كنيد مثلاً اگر زمان 5 دقيقه در نظر گرفتيد هر 5 دقيقه يكبار پرونده شما بصورت خودكار ضبط خواهد شد .يا اينكه ميتوانيد از منوي Tools زير منوي Option برگ نشان Save را انتخاب كنيد و دستور دستور Always create backup copy را تيك مي زنيد و در Box روبروي Minutes زمان را تعيين مي كنيد.

تمرين :

1- متن زير را تايپ كنيد:

متنی كه پيش روي شماست Ms Word با امكانات فارسي مي باشد. شركت مايكروسافت در مجموعه Office تصميم گرفت تا نسخه اي از اين گروه را ارائه كند كه داراي زبانهاي مختلف از سراسر دنيا باشد، لذا نرم افزار Word نيز داراي زبانهاي مختلفي از سراسر دنيا مي باشد كه هر يك در اين گروه قابل انتخاب هستند.

2- متن خود را در سند ذخيره كنيد براي اين كار از منوي File زير منوي Save را انتخاب كنيد .

3- كادر محاوره اي Save As باز ميشود چرا؟

4- نام خود را در قسمت File name وارد كنيد سپس كليد Save را فشار دهيد.

5- در نوار عنوان متن خود چه مي بينيد.

6- به ادامه متن خود پاراگراف زير را اضافه كنيد.

در اينجا لازم است متذكر شوم كه اين مباحث حاصل سالها تجربه در امر تديس اين نرم افزار مي باشد.

7- دوباره از منوي File زير منوي Save را انتخاب كنيد.

8- ايندفعه چه اتفاقي مي افتد. چرا؟

- ذخيره كردن بر روي ديسكت :

براي اينكه بتوانيد سند خود را بر روي ديسكت ذخیره ( ضبط ) نمائيد سند خود را بايد ضبط كنيد. اگر اولين بار سند خود را ضبط كنيد كادر محاوره اي Save as باز ميشود نام مورد نظر پرونده در قسمت file name تايپ نمائيد در قسمت Save in شمابر روي فلش روبه پائين كليك ميكنيد و از آن قسمت 3.5 Floppy A: را انتخاب نمائيد توجه داشته باشيد كه ديسكت خود را در درايو ديسكت كامپيوتر خود قرار داده باشيد سپس از كادر محاوره اي دكمه Save را بفشاريد.

تذكر :

-چنانچه ديسكت شما نو است ، اطمينان حاصل كنيد كه قبلا فرمت شده باشد.
- اگر ديسكت مورد نظر قبلا مورد استفاده قرار گرفته است مطمئن شويد كه فضاي خالي كافي براي ذخيره كردن فايل سند شما در آن وجود دارد.

روش ديگر :

ميتوانيد پرونده خود را در كامپيوتر ضبط نمائيد سپس بر روي Desk Top آيكن My Document راانتخاب نمائيد فايل مورد نظر خود را كه ذخيره كرديد در آنجا مي يابيد بر روي آن كليك راست نموده گزينه كپي را انتخاب كنيد سپس از Desk Top آيكن My computer را انتخاب نموده بر روي 3.5 floppy A: دبل كليك نمائيد سپس كليك راست نموده گزينه Paste را انتخاب كنيد.


چهارشنبه 23 آوریل, 2008 12:17 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word
ایجاد پرونده جديد - New

هنگامي كه شما روي نشانه برنامه Word كليك مي كنيد تا پنجره اين برنامه باز گردد با باز شدن برنامه يك پرونده يا سند جديد نيز توسط برنامه باز مي گردد.
چنانچه خواستيد يك پرونده جديد بسازيد بايد از منوي File زير منوي New را انتخاب كنيدبا اين عمل كادر محاوره اي New باز ميشود از برگ نشان General در قسمت Create New گزينه Document را انتخاب نموده و Ok را بفشاريد و يا از كليد فوري Ctrl+N استفاده و يا روي نوار ابزار استاندارد روي نشانه New كليك نمائيد. برنامه Word براي هر پرونده جديدي كه باز ميكند نام Document را ميدهد و در انتهاي اين نام با توجه به اينكه چندمين پرونده اي است كه باز مي كنيد عدد خواهد داد فرضاً ممكن است نام يكي از پرونده هاي شما Document 5 باشد .

تمرين :

1- متني به دلخواه تايپ نمائيد.

2- سند مورد نظر را با نام خودتان ضبط كنيد.

3- فايل ضبط شده را بر روي ديسكت كپي كنيد.

4- درصورتيكه فايل ضبط شده را با دستور Create shourtcut به ديسكت انتقال دهيد با وقتي كه با دستور كپي انتقال دهيد چه فرقي دارد؟

5- يك سند جديد باز كنيد و متن ديگري در آن تايپ كنيد.

6 – سند خود را توسط صفحه كليد ضبط كنيد.(Ctrl+S)


چهارشنبه 23 آوریل, 2008 12:18 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word
كار با الگوها - Template

هر مدرك Word بر اساس الگويي است الگوي Blank Document پيش فرض مي باشد. Word داراي تنوع الگوهاي تعريف شده براي حروف ، برگ هاي اوليه فاكس، توضيحات و غيره مي باشد . همچنين ميتوانيد الگوهاي خاص خودتان را ايجاد كنيد يا الگوهاي موجود را اصلاح كنيد تا متناسب با نيازهاي خاص شما باشند.

• براي استفاده از يك الگوي موجود مراحل زير را انجام دهيد:

1. از منـــوي File زير منوي New را انتخاب كنيد تا كادرمحاوره اي ظاهر شود.

2. دركادر محاوره اي ظاهر شده ، برگ نشان مورد نظر را انتخاب كنيد . سپس نشانه اي را براي الگويي كه ميخواهيد مدرك بر اساس آن باشد، انتخاب كنيد.

3. گزينه Document را در ناحيه Create New انتخاب كنيد .

4. روي دكمه OK كليك كنيد.

5. متن مورد نظر خودتان را با متن نمونه در الگو مقايسه كنيد و مطالب اضافي را پاك كنيد و مطالب مورد نظر خود را اضافه كنيد تا مدرك تمام شود .

6. از منوي File زير منوي Save را انتخاب كنيد. الگوي اصلاح شده نيز ذخيره خواهد شد.


چهارشنبه 23 آوریل, 2008 12:19 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: ICDL3 - آموزش کامپیوتر گام به گام ( 3 ) آموزش Microsoft Word
ايجاد الگوي جديد

•روش اول :

1. مدرك مورد نظر را تايپ كرده و دستور قالب بندي كه ميخواهيد در الگو ظاهر شود يا تصويري درج گردد، را بدهيد.

2. از منوي File گزينه Save as را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Save as ظاهر شود.

3. از ليست باز شوي Save as type گزينه Document Template را انتخاب كنيد كادر Save in بطور خودكار نمايش پوشه Template را تغيير ميدهد.

4. يك نام تشريحي براي الگو در كادر متن File name تايپ كنيد.

5. روي Save كليك كنيد.


• روش دوم :

1. از منوي File زير منوي New درقسمت Create new گزينه Template را انتخاب كنيد.

2. مدرك مورد نظر را تايپ كرده و دستور قالب بندي كه ميخواهيد در الگو ظاهر شود يا تصويري درج گردد، را بدهيد.

3. از منوي File گزينه Save as را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي ظاهر شود.

4. در قسمت File name يك نام تشريحي براي الگوخود تايپ كنيد.

5. در قسمت Save as type گزينه Document Template انتخاب شده است و نياز به انتخاب شما ندارد.

6. دكمه Save را فشار دهيد.

توجه داشته باشيد براي بازنگري و فراخواني الگوها آنهارا بايد از منوي File زير منوي New در برگ نشان General جستجو كرد .

الگوها از اتلاف وقت ، هنگام ايجاد مدارك مشابه مثل برگهاي اول فاكس ، توضيحات ، نامه ها ، فرم ها و غيره جلوگيري مي كنند.


چهارشنبه 23 آوریل, 2008 12:20 pm
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
این موضوع قفل شده است، نمی توانید آن را ویرایش کنید یا به آن پاسخ دهید.   [ 73 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  بعدی

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 14 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
cron
استفاده و نقل از مباحث سایت، فقط با ذکر منبع و لینک سایت میکرورایانه مجاز است.
Copyright © 2006 - 2010 MicroRayaneh - Powered by phpBB © phpBB Group
Valid CSS2 Valid XHTML 1.0
طراحی سایت : میکرو رایانه