مشاهده پست های بی پاسخ | مشاهده موضوعهای فعال تاریخ امروز جمعه 24 نوامبر, 2017 3:22 am



پاسخ به موضوع  [ 4 پست ] 
 نحوه رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجوگر 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست نحوه رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجوگر
هر بار که شما توسط موتور جستجو، جستجویی انجام می دهید، عنکبوت(spider) آن به آهستگی از میان میلیون ها فهرست حرکت می کند و آنهایی را که بیشتر با مورد جستجوی شما ارتباط دارند را به تصویر می کشد .حتی میزان این ارتباط نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا مرتبط ترین سایتها در ابتدا به نمایش درآیند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمی کند. گاهی صفحات نا مربوط به چشم می خورند و در مواردی برای یافتن آنچه می خواهید باید جستجوی بیشتری انجام دهید. موتور جستجو در یافتن اطلاعات عمل شگفت انگیزی انجام میدهد.
ضمیمه:
spider_google.gif


برای مشاهده تصاویر و دانلود فایل های ضمیمه ، لازم است در سایت ثبت نام کرده و با نام کاربری خود وارد شوید. در حال حاضر ثبت نام در سایت رایگان است.

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


سه شنبه 22 آوریل, 2008 1:05 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: نحوه رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجوگر
دیاگرام نحوه عمل وبخزها
ضمیمه:
gnucleus_graph_large.gif


برای مشاهده تصاویر و دانلود فایل های ضمیمه ، لازم است در سایت ثبت نام کرده و با نام کاربری خود وارد شوید. در حال حاضر ثبت نام در سایت رایگان است.

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


سه شنبه 22 آوریل, 2008 1:07 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: نحوه رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجوگر
براستی موتورهای جستجو عمل ارزش گذاری ورتبه بندی را چگونه انجام میدهند ؟

پاسخ از این قرار است :
توسط یک گروه دستورالعملها که الگوریتم خوانده می شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجددا به خود جلب کنند، تلاششان بر این است که نتایج جستجوی مرتبط تری را پیدا کنند.

یک راه برای دستیابی به این هدف توجه به مکان قرارگیری و تراکم عبارات جستجو یا کلمات کلیدی در یک صفحه وب است. موتور جستجو بررسی می کند که کلمات کلیدی در بخش عنوان(Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتدای پاراگراف یا در متن آمده اند. فرض بر اینست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، این عبارات کلیدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار می دهند. موتور جستجو تحلیل می کند که کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند.

Meta tag ها نیزممکن است در تشخیص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسیاری از موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گیرند و آن دسته که به آن اهمیت می دهند، ممکن است به صورتهای متفاوتی آنها را ارزشگذاری کنند.

امکان دارد موتورهای جستجو، وب سایتها را بعلت Spamming جریمه یا تحریم کنند. کلمات کلیدی یکنواخت و خسته کننده ، کلمات کلیدی تکراری در انتهای یک صفحه و ارایه کردن صفحه ای که به صورت اتوماتیک مخاطب را به صفحه ای با محتوای کاملا متفاوت هدایت کند، همه اشکالی از Spamming هستند.

در پایان، موتورهای جستجو تحلیل ارتباط (Link Analysis) را نیز در مشخص کردن ارزشیابی خود به کار می برند. با تحلیل اینکه صفحات چگونه به یکدیگر متصل می شوند یک موتور جستجو می تواند مشخص کند که آن صفحه در چه مورد است و آیا آن صفحه به اندازه کافی مهم است که در رتبه بندی به حساب آید یا خیر؟
مهم است که به یاد داشته باشیم , با اینکه اکثر موتورهای جستجو از اصول یکسانی پیروی می کنند، الگوریتم های متفاوتی دارند. به این دلیل است که انجام یک جستجو در موتورهای جستجوی مختلف، نتایج بسیار متفاوتی به بارمی آورد. برای مثال ممکن است برخی موتورهای جستجو تعداد بیشتری از صفحات وب را فهرست کنند و برخی دیگر در فاصله های زمانی کم تر این کار را انجام دهند.

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


سه شنبه 22 آوریل, 2008 1:09 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: نحوه رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجوگر
نتیجه نهایی اینکه هیچ دو موتور جستجویی فهرست یکسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممکن است بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل طراحان سایتهای وب، معمولا یک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی سایت را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با این کار، به احتمال زیاد، رتبه در برخی موتورهای دیگر را از دست خواهد داد. حتی برخی از طراحان ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتیاز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد.

شما باید قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به این نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنید سپس سایت خود را برای بدست آوردن حداکثر امتیاز در آن موتور بهینه کنید.

با توضیحات فوق، به نظر می رسد باید در مورد خدماتی که ادعا می کنند سایت شما را با اندک هزینه ای در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبی قرار می دهند، بیشتر احتیاط کرد.

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


سه شنبه 22 آوریل, 2008 1:10 pm
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 4 پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 2 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
cron
استفاده و نقل از مباحث سایت، فقط با ذکر منبع و لینک سایت میکرورایانه مجاز است.
Copyright © 2006 - 2010 MicroRayaneh - Powered by phpBB © phpBB Group
Valid CSS2 Valid XHTML 1.0
طراحی سایت : میکرو رایانه