مشاهده پست های بی پاسخ | مشاهده موضوعهای فعال تاریخ امروز یکشنبه 19 نوامبر, 2017 6:30 am



پاسخ به موضوع  [ 25 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدی
 اصول طراحي صفحات وب (وب سایت) 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست اصول طراحي صفحات وب (وب سایت)
طراحي سایتهای صنعتي

چگونه يك مشتري جنس مورد نظر خود را شناسايي و رديابي ميكند، و احتمالا پيشنهادات خوبي را براي فروش بر روي صفحه وب ارائه ميدهد؟
اين مبارزه طلبي طراحي صفحات تجاري وب ميباشد
بيشترين توليد كنندگان صنعتي با جديت به سمت مشتريانشان جهت گيري كرده و صفحات طراحي شده براي كمپانيهاي صنعتي، ميبايست تعصبات مشتري گرايانه قوي داشته باشند.
گرايش به مشتري در روشي كه صفحات صنعتي، مشتري را چه از لحاظ تصويري و چه از لحاظ تعاملي درگير ميكنند، ديده ميشود. صفحات صنعتي غالبا معموليتر از صفحات ديگر به نظر ميدهند.

صفحات صنعتي در كل داراي سه عنصر ميباشند

خصوصيات محصول:
هر مشتري ميبايست بتواند يك محصول خاص را از ميان مجموعه اي از محصولات مشخص كند. اين كار ميتواند به صورت تصويري، با استفاده از يك ليست انتخابي يا با استفاده از يك برنامه جستجو انجام شود.

مشخصات محصول:
بيشتر محصولات صنعتي همراه با اطلاعاتي عرضه ميشوند كه صفحه مشخصات ناميده ميشود يك صفحه مشخصات تركيبي از متن، تصوير و توصيفاتي در مورد كارايي محصول در يك ورق كاغذ ميباشد. خصوصيات كارايي يا تصوير توصيف كننده ساختار كالا، اغلب عامل فروش يك محصول ميباشند.
البته با توجه به قابليتهاي وب، ايجاد صفحه مشخصات كالا در وب به روش سنتي، محدود كننده به نظر ميرسد. مشخصات كارايي كالا ميتواند به صورت سه بعدي و همراه با حركت ايجاد شود، همچنين خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمايش باشد.

ارتباط با مشتري:
‏‏‏كارتهاي جالبي را كه در آنها از شما سئوال ميشود «آيا مايليد كه نمايندگي سرويسهاي مشتري در مورد كالايي خاص با شما تماس بگيرد؟» را بخاطر بياوريد. با استفاده از وب سئوالات تقريبا پس از پرسيده شدن جواب داده خواهند شد.

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


شنبه 15 مارس, 2008 10:31 am
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: اصول طراحي صفحات وب (وب سایت)
طراحي صفحات خرده فروشي


صفحات خرده فروشي كاملا با صفحات صنعتي متفاوت است چرا كه در مورد محصولات خرده فروشي، انتقال اطلاعات تكنيكي چندان مورد توجه نميباشد. بهر حال چيزي كه در اين نوع صفحات داراي اهميت بسيار است، تطابق تصاوير با اصل ميباشد.

در اين نوع طراحي بايد مسائل زير را در نظر گرفت:

خصوصيات تصويري و سازماني فروشندگي خرده فروشيهاي موفق چيست؟
اجزا ساختاري خرده فروشي چيست؟
از چه خصوصيات وب ميتوان به گونه اي موثر در طراحي صفحات خرده فروشي سود جست؟

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


شنبه 15 مارس, 2008 10:32 am
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: اصول طراحي صفحات وب (وب سایت)
صفحات تجاري


صفحاتي كه براي مخاطبين تجاري طراحي ميشوند با صفحات خرده فروشي و صنعتي تفاوت دارند. به خاطر داشته باشيد كه هر شركت داراي زندگي و يك شخصيت وجودي در زمينه محصولات ويژه يا عمليات فروش خاصي ميباشد. يك شركت تلاش زيادي را صرف به تصوير كشيدن يك نماي حساب شده از خود ميكند. اين تلاش ممكن است شامل اسم، آرم شركت،رسم الخطي كه در مكاتبات شركت استفاده ميشود. رنگهاي مورد استفاده و اينكه دقيقا چه اسامي براي معرفي محصولاتشان ميكنند، باشد.
يك صفحه تجاري ميبايست منعكس كننده فرهنگ آن شركت باشد. اين بدان معني است كه صفحات وب يك بانك، اساسا با صفحات وب يك توليد كننده اسباب بازي متفاوت است.

قطعات اصلي پازل صفحه وب تجاري شامل اجزا زير ميباشد
نام شركت رسما چگونه استفاده ميشود؟ آيا به طور كامل نوشته ميشود يا مخفف؟ آيا نام، يك نام تجاري ثبت شده است؟
آيا نام شركت تحت قانون حق تكثير ميباشد؟
آيا نام شركت همان آرم شركت است. يا يك طرح گرافيكي جداگانه ميباشد؟ اندازه، مكان و جهت رسمي آن چگونه است؟
آيا يك آرم تجاري يا يك نشان سازماني است؟
آيا اسامي محصولات، اسامي تجاري طراحي شده به شكل خاص ميباشند؟
آيا اين نوع اسامي با قلم،وزن و تاكيد متفاوتي نمايش داده ميشوند؟
آيا رسم الخط رسمي، براي بدنه اصلي مكاتبات وجود دارد؟
آيا متن ترازبندي شده است يا داراي برآمدگي و فرورفتگي است؟
آيا اصلا رنگهاي رسمي براي شركت وجود دارد؟
آا يك سلسله مراتب براي مكاتبات در شركت وجود دارد؟
شما چگونه ميتوانيد سئوالات و تقاضاهايتان را به قسمتهاي مختلف ابلاغ كنيد؟

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


شنبه 15 مارس, 2008 10:35 am
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: اصول طراحي صفحات وب (وب سایت)
موسسات آموزشي


موسسات آموزشي داراي اولين و بيشترين نشريات وب ميباشند و همگي با مشگل ساختاري يكساني مواجهند. كالجها و دانشگاهها، بيش از حد معمول ساخت يافته اند يا به عبارتي قسمت بندي شده به بخشهاي مختلف ميباشند، بنابراين صفحات وب ميبايست حس مجازي تصويري از ارتباطات ساختاري داخل يك موسسه ارائه دهند بگونه اي كه حس قدم زدن در آن موسسه در بيننده القا شود.

جنبه يكسان صفحات آموزشي، ترتيب عمليات داخل موسسات ميباشد. اين مسئله در تضاد كامل با صفحات توليد كنندگان و فروشندگان جز ميباشد. ترمهاي مدارس هميشه مدت ثابتي دارند. تاريخ شروع و خاتمه از قبل دقيقا مشخص شده اند تقاضانامه و عمليات ورود به موسسه همگي استاندارد شده ميباشند. گذراندن كل دوره تحصيلي اجباري است و معمولا ميبايست تحت مجموعه اي از مراحل مشخص گذرانده شوند. كارنامها مقدار پيشرفت محصل را مشخص ميكنند. دانش اموزان براساس پيشرفتشان طبقه بندي ميشوند، در حقيقت بر اساس وضعيت قبولي هر مقطع طبقه بندي ميشوند، اين صفحات به دليل كمبود آزادي عمل طراح، جز مشکل ترين صفحات از لحاظ طراحي ميباشد

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


شنبه 15 مارس, 2008 10:36 am
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: دوشنبه 18 فوریه, 2008 1:41 pm
پست ها: 383
پست Re: اصول طراحي صفحات وب (وب سایت)
صفحات مربوط به سرگرمي


در مقابل صفحات تجاري، صفحات مربوط به سرگرميها قرار دارند. درست است كه در اينجا هم ممكن است برخي محدوديتهاي تجاري اعمال شوند (سوني، ديسني و غيره ) ولي اين صفحات در معموليترين و مورد قبولترين شكلشان داراي كمترين محدوديتهاي طراحي بوده و آزادي عمل زيادي براي طراح وجود دارد. مشتريان سرگرميها اغلب جز بي ثبات ترين و مشکل ترين مشتريان براي شناسايي و رديابي ميباشند. موضوعي كه در سال گذشته مورد توجه ترين موضوعات بوده ممكن است ديگر مورد توجه نباشد.

صفحات وب سرگرمي داراي خصوصيات زير ميباشد؛

كمترين ساختارو عمل - عكس العمل بيشتر
اعتماد بيشتر به تصوير نسبت به اطلاعات نوشتاري
استفاده بيشتر از منابعي كه مشتريان بالقوه اين نوع صفحات وب مجبور به يادگيري آن هستند.
انجام محاسبات سطح بالا به منظور بهبود سرعت پردازنده، عمق نمايش و پهناي باند شبكه.
حداقل در حال حاضر، كمبود مهمي كه در مورد صفحات سرگرمي وجود دارد تفاوت كلي بين شمايل صفحات وب با شكل واقعي سرگرمي واقعي مورد توجهشان مثل فيلم، كتاب، بازي، ضبط صوت، كنسرت و نمايش زنده و چيزهاي ديگر را با صفحات وب مقايسه كنند، به سادگي به عدم واقع گرايي صفحات وب نسبت به رسانه اصلي پي ميبرند.
براي موفقيت صفحات سرگرمي وب
يا بايد واقع گرايانه صفحات وب با وسايل موجود در زندگي منطق شود
و يا صفحات سرگرمي وبي طراحي شود كه هيچ مرجعي در دنياي واقعي براي مقايسه نداشته باشند

_________________
مقاله های من از مجموعه 1000 مقاله رایانه انتخاب شده
جمع آوری این مقالات از منابع مختلف اینترنت و همچنین کتابهاست
این مجموعه در آینده به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد.


شنبه 15 مارس, 2008 10:38 am
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 25 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدی

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 6 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
cron
استفاده و نقل از مباحث سایت، فقط با ذکر منبع و لینک سایت میکرورایانه مجاز است.
Copyright © 2006 - 2010 MicroRayaneh - Powered by phpBB © phpBB Group
Valid CSS2 Valid XHTML 1.0
طراحی سایت : میکرو رایانه