مشاهده پست های بی پاسخ | مشاهده موضوعهای فعال تاریخ امروز پنجشنبه 19 جولای, 2018 10:50 pm



پاسخ به موضوع  [ 33 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدی
 آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام
چرا Navigation مهم است

فرآيند جستجو و کاوش ( سايت پيمائي ) اغلب در قسمت چپ صفحه قرار داده مي شود . در ابتداي طراحي يک سايت وب معمولا با صفحه اي ايجاد مي کنيد و سپس اتصالات ديگر را به صفحه خود اضافه مي کنيد . به هر جهت اگر شما دور انديشي لازم در مورد اينکه چگونه کاربران در سايت شما گردش مي کنند را نداشته باشيد ، نتيجه آن سردرگمي در سايت خواهد بود .
Navigation فقط به معناي حرکت از يک مکان به مکان ديگر نيست بلکه Navigation جابه جايي از يک نقطه به نقطه ديگر از يک روش کنترل شده و سنجيده و با منظور معين مي باشد .
بدون برنامه ريزي هيچگاه به يک پيمايش درست در سايت نخواهيد رسيد .
هنگامي که سوار ماشين مي شويد احتمالا مي خواهيد به مغازه و يا سر کار برويد . در ابتدا خود را براي مسافرت آماده مي کنيد و در رسيدن به مقصد سر در گم هستيد . ولي کار در مرحله دوم برايتان آسانتر است زيرا به راه و نشانه هاي آن آشنا شديد. حال احتمالا بدون فکر و اينکه چگونه از اتوبان استفاده کنيد سفر را آغاز مي کنيد راحت هستيد واحساس سر در گمي نداريد و در هر زمان مي دانيد که در کجا هستيد .
حالا به يک مسافرت به شهر جديد فکر کنيد . چه احساسي داريد ؟ ترديد درباره اينکه شما کجا هستيد و چگونه به مقصد هدايت مي شويد ؟ در ارتباط با همين احساس علامتهاي متفاوتي براي راه مثل چراغهاي خيابان و ساخت اتوبانها وجود دارند . کاربران جديد هم در هنگام ديدن سايت شما همين حس را دارند . آنها گردشگر هستند و نمي دانند که هنگامي که به صفحه اول سايت شما رسيدند به کجا بايد بروند .

به عنوان يک طراح وب وظيفه شما اين است که به جهت آنکه کاربران به راحتي از سايت شما لذت ببرند Navigation ايجاد کنيد تا آنها به طور کلي با سايت آشنا شوند و تشخيص دهند که کجا هستند ؟ مطالعه اين مسير به زمان نياز ندارد و با يک طراحي خوب و با کمک يک کليک تمامي راه شناسانده مي شود .

مرورگرها و Navigation :

بيشتر معماري مرورگرهاي وب با عوامل زير توسعه داده مي شود .

●دسترسي به لايه هاي مرورگر وب : شامل پروتکلهايي براي ارتباط با سايتهاي دور، تنظيم http تا انواع گوناگوني از پروتکلهاي سري مثل SSL

● لايه هاي Navigation : کاربراني که در سايت بودند را نگه مي دارد و به آنها کمک مي کند که کجا بروند و مي تواند شامل سيستمي باشد که نشان مي دهد از کدام سرويس کاربران بازديد کردند .

● نمايش لايه ها : پنجره هاي مرورگر که صفحات درخواست شده کاربران را نشان مي دهند .

هر مرورگر اجزاء منحصر به فردي دارد که در پيمودن سايت به کاربران کمک مي کند . ولي اکثر مرورگرها در موارد زير با هم اشتراک دارند .

ابزار برگشت به عقب Tool Bar Back Button
ابزار برگشت به جلو Tool Bar Forward Button
ميدان آدرس URL Address Field- Uniforme Resource Location
تاريخچه مرورگر Browser History
علاقه منديهاBookmarks or Favorites
نوار وضعيت status Bar
رنگي کردن ابر اتصالات Color Hyper Link

يک تمرين معمولي براي استناد به المانهاي Navigation در سايت وجود دارد . بعضي از طراحان در پايان صفحه يک ابر متن براي برگشت ايجاد مي کنند که کاربر مي تواند براي برگشت به صفحه اول روي آن کليک کند.
- بقيه تغييرات رنگ اتصالات پيش فرض ممکن است کاربر را دچار سردرگمي در ارتباط با جايي که در آن قرار دارند بکند . بعلاوه اين المانها براي کمک به کاربر طراحي شده است . بنابراين بايد نسبت به Navigation از اهميت دوم برخوردار باشد . کاربر نبايد مجبور به استفاده از کليد Back باشد زيرا ممکن است راه خود را گم کند .


سه شنبه 26 آگوست, 2008 12:38 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام
Navigation اوليه و ثانويه

Navigation به طور عادي به 2 نوع مقدماتي و ثانويه رده بندي شده است . Navigation مقدماتي شامل المانهاي Navigation است که در بيشتر مکانهاي سايت در دسترس هستند.
المانهاي Navigation ثانوي : که به کاربر اجازه مي دهد تا در مکانهاي ويژه گردش کنند .
براي مثال خيلي از سايتها صفحاتي دارند که اطلاعاتي در مورد يک شرکت راارائه مي دهند .
اين Navigation هاي نوع دوم ممکن است اتصال درباره ما ( About Us) باشد . هنگامي که کاربر به صفحه About us ( درباره ما ) مي رسد ممکن است در اينجا اتصال ديگري وجود داشته باشد . براي مثال ممکن است در آنجا اتصال براي اطلاعات سرمايه گذاري ، مکانهاي ديگر و مطبوعات آزاد و ... باشد . اين اتصالات جزء المانهاي Navigation ثانوي هستند . زيرا آنها مربوط به صفحه درباره ما ( About Us ) هستند نه مربوط به صفحات ديگر سايت و بنابراين اين اتصالات نمي توانند در نواحي ديگر سايت پيدا شوند .

سلسله مراتب Navigation :

بيشترين جذابيت گرافيکي وب اين است که هر صفحه بر روي هر سايت فقط با يک کليک ايجاد مي شود . اين خاصيت محدوديتي که شما در دنياي خطي با آن مواجه بوديد را از بين مي برد .
بيشتر فعاليتهاي روزانه خود مثل خواندن ، کار کردن و رانندگي در نوع خطي دنبال مي شوند . در ابتدا عملي را شروع ميکنيد و مرحله به مرحله ارائه ميدهد تا تمام شود ولي اين مدل از طراحي کمک ميکند که محدوديتهاي دنياي خطي از ميان برداشته شود.
مکاني که در آنجا کار مي کنيد يک سلسله مراتبي دارد و يک سازمانبندي ديناميکي براي آن تعريف شده است .
خانه شما نيز يک سلسله مراتب دارد و والدين دربالاترين جايگاه قرار دارند و بچه ها در زير اين لايه قرار دارند . اين مفاهيم دقيقا بيان مي کند که چگونه فايل سازماندهي و اداره ميشوند. وب سايت نيز از مثالهايي که ذکر کرديم متفاوت نيست . در ساختار وب در قسمت بالا، صفحه خانگي(homepage) قرار دارد و زير آن صفحات ديگر قرار دارند که طبق مثال قبل اين صفحات همان بچه ها هستند .
اين صفحات بصورت خطي نيستند و شاخه شاخه مي باشند و باحجمهاي متفاوت رشد کرده و وابسته به مفاهيمي هستند که هر شاخه را هدايت مي کند .اين ساختار به عنوان ساختار اطلاعات سايت شناخته شده است .

آگاهي از موقعيت :

کاربراني که مي خواهند از سايت شما اطلاع پيدا کنند لازم است که ساختار سايت را بدانند و اين مسئله باعث مي شود که کاربران سر گرم شوند و با سايت بمانند . هميشه بايد يک علامتي وجود داشته باشد که کاربران بوسيله آن از موقعيت خود آگاهي پيدا کنند ، آگاهي از موقعيت شامل آگاهي از مبداء و يا صفحات ديگري است که وابسته به صفحه ما هستند . خيلي از تکنيکهايي که براي آگاهي کاربران مي تواند ايجاد شود شامل موارد زير است :

عنوان - سر فصل

عنوان هر صفحه ايجاد وسيله مؤثر براي دانستن و تعيين موقعيت جايي که در آن قرار دارند . محدوديت استفاده از اين روش براي آگاه شدن از موقعيت در اين است که در اين روش فقط موقعيت مکان جاري نشان داده مي شود و موقعيت هاي وابسته (نظير صفحات بچه ) طبق مثال قبل را نشان نمي دهند .

رنگها :

بعضي از سايتها از رنگهايي استفاده مي کنند که اشاره به موقعيت دارند ( يعني با بکار بردن درجات رنگ مختلف براي جاهاي مختلف ) محدوديت استفاده از رنگها در اين است که کاربر بايد طرح رنگ را درک کند و سپس براي گردش در سايت بتواند با آن ارتباط برقرار کند . محدوديت ديگر استفاده از رنگها براي کاربراني مي باشد که از لحاظ بينايي دچار مشکل هستند و اين استراتژي براي آنها بي اثر است .

تصاوير :

تصاوير براي آگاهي از موقعيت علامت هاي مفيدي ايجاد مي کنند . به عنوان مثال کليدهايي که از آنها براي برنامه ريز روزانه استفاده مي شود را در نظر بگيريد . اغلب يا بيشتر اين کليدها در محدوده ديد قرار دارند و هر کليد نامي دارد و کليدها در هر مکان ظاهر متفاوت دارند . اين استراتژي براي آگاهي از موقعيت مؤثر تراست زيرا صفحات مادر و بچه از هر مکاني در محدوده ديد قرار مي گيرند .

Cooki :

علائمي مثل خطوط اشاره بر مسير (Navigation ) مي توانند شما را در رسيدن به موقعيت جاري کمک کنند که اين علامت براي حرکت کاربران در صفحات چند گانه مفيد است .

نقشه سايت :

نقشه سايت در اسناد جداگانه در HTML وجود دارند و هر صفحه از سايت مي تواند با متون ساده و شرحهاي گرافيکي به نمايش گذاشته شود . کاربران مي توانند از اتصالات نقشه سايت براي رسيدن به صفحات دلخواه استفاده کنند . محدوديتي که در اين روش وجود دارد اين است که کاربران براي ديدن نقشه سايت مجبور به ترک صفحه جاري هستند .


سه شنبه 26 آگوست, 2008 12:42 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام
عمل Navigation ، نمادهاي تصويري و نظارتها

سه کليک براي مديريت کاربران براي دسترسي به فايلها را به خاطر آوريد . کاربران نبايد در موقع گردش در سايت براي پيدا کردن اطلاعات درخواستي و سايتها بيشتر از 3 بار بر روي اتصالات کليک کنند .
اين خطوط راهنما براي آگاهي وجستجو در سايتهاي وب بسيار مهم است . مسيرهاي لنگري مجهول کاربران را دچار سردرگمي کرده و آنها را از بازگشت به سايت نا اميدمي کنند . در نظر بگيريد که آيا چند رسانه اي ها قالبهايي جهت مسيريابي ايجاد مي کنند و يا صرفا اضافي مي باشند . به عنوان مثال اگر در سايت خود از Navigation Flash استفاده کنيد ، براي مرورگرهايي که از Flash حمايت نمي کنند مشکل ايجاد مي کنيد . يک حس و ديد خوب جهت يابي براي کاربران خيلي مهم است . نوار ابزار Navigation بايد خيلي ساده و روشن باشد و به درستي درک شود .

آيکونها خيلي عمومي و عامه پسند هستند و بيشتر مردم به آنها آشنا هستند . آيکونها 2 نوع دارند :
برچسب دار ، بدون بر چسب

اگر لازم باشد که کاربران حدس بزنند که آيکون آنها را به کجا هدايت مي کند اين آيکون بايد برچسب داشته باشند .

- بقيه اجزاء متداول Navigation به قرار زير است :

1- کليدها
2- نقشه هاي تصويري و نقاط اشاره گر ماوس
3- بردارها
4- جداول
5- جداول Navigation و منوها
6- منو باز شونده

نگاهي به مرورگر :

مرورگرها بصورت محدودشده اي از Navigation حمايت مي کنند . بنابراين براي کمک به کاربران در راه و غلبه بر محدوديتهاي نرم افزاري با ايجاد Navigation هاي گسترده صفحه خود را طراحي کنيد .

● دادن هويت به سايت در تمامي صفحات به منظور اينکه کاربران بدانند در کجا قرار دارند اجازه به کاربران براي آنکه بدانند در کجا قرار دارند، ايجاد يک لوگوي پيوسته که اغلب در گوشه سمت چپ صفحه نمايش قرار دارد .

● نشانه اختصاصي براي صفحه را به راحتي بسازيد . هر صفحه بايد بوسيله ابر اتصالات و جستجوگر به سايتهاي ديگر متصل شود.

● از تگ < meta > و کدهاي Script براي جلوگيري از دسترسي به تاريخچه مرورگر استفاده نکنيد.

● بعضي از سايتها از تگ Meta براي تجديد کردن يک صفحه به منظور جلوگيري از بازگشت کاربران به صفحه اي که قبلا بازديد شده است استفاده مي کنند .

تاکيد بر ساختار و معماري اطلاعات شما :

هر صفحه را به گونه اي درست کنيد که ساختار و المانهاي صفحه را نشان دهد و شامل اتصالات ديگري براي مرورکردن صفحات يا صفحات اصلي که در بالاترين نقطه ساختار قرار دارند باشد . اين اتصالات نمي تواند نامهاي عمومي مثل ( Go Top ) را داشته باشد اما بايد نامي براي اشاره داشته باشند .

● تا آنجا که ممکن است رنگ لينکهاي پيش فرض را عوض نکنيد . با اتصال به صفحات بازديد نشده سايه آبي رنگ ايجاد مي شود . استفاده از رنگهاي پيش فرض به کاربران کمک مي کند که بدانند کدام صفحه را بازديد کردند .

● نقشه سايت که شامل ساختار و اطلاعات مهم مي باشد .


سه شنبه 26 آگوست, 2008 12:45 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام
ساختار سايت ، URL و نام فايلها

مانند شاخه هاي ديگر ، وب سايت نيز در فرمهاي شاحه اي و مرتبه اي بنا شده است . اين شاخه ها قالب اطلاعاتي که مرورگرها براي پيدا کردن (URL) به آنها نياز دارند ايجاد مي کند . نام فايل نقش مهمي را در قسمت آدرس وب بازي مي کند . نام فايل بهمراه URL به کمک يکديگر، براي درک بهتر کاربر از ساختار وب سايت کمک مي کنند .

ساختار سايت :

ساختار يک سايت دقيقا بيان مي کند که چگونه يک سايت در وب سرور ذخيره مي شود . مي توانيد به فايلهايي که بر روي سرور وجود دارند فکر کنيد . آنها همان عملي را که وقتي در روي PC ها قرار دارند انجام مي دهند . بر روي يک PC درايو اوليه C مي باشد ، ساختار را با زير ساختارهاي ديگر مانند زير ادامه دهيد. Program Files يا My Document و ... هر شاخه شما را به زير شاخه هاي بيشتري هدايت مي کند . اين نوع نظامبندي ساختاري را که به مديريت سيستم شما کمک مي کند ايجاد ميکند ، وقتي کاربر آدرس http://www.microrayaneh.com را در قسمت نوار آدرس مرورگر وارد مي کند ، مرورگر به آن شاخه ها دسترسي پيدا مي کند که اين مسير مي تواند با مسير C سيستم خود قابل مقايسه باشد و در طرف ديگر آن نامگذاري فايلها و طريقه گذاشتن آن در سرور تعيين مي شود .
وب سرور همچنين فايلها و تصاوير را در شاخه هايي که شما ايجاد کرديد ذخيره مي کنند . ساختار فايلها بر روي سرور به شاخه و زير شاخه هايي تقسيم مي شود که پيشنهاد مي شود محلي براي مديريت در خواستهاي شما باشد . تمامي فايلهايي که بر روي شاخه PC شما قرار دارند را در نظر بگيريد مديريت اين فايلها مشکل به نظر مي رسند.
وقتي ساختاري توسعه مي يابد توجه کنيد که هر فولدر در زير شاخه اي وجود دارد وشما ميتوانيد در هر زير شاخه تصاويري را قرار دهيد . بهتر است تمريني براي نگهداري فايلها در زير شاخه ها و نظم بندي ساختار داشته باشيد . اين ساختار مي تواند توسعه پيدا کند و فايلهاي جديدي در زير شاخه ها قرار گيرد. از اين جهت شما بايد از روش هاي قابل فهم و معني داري براي ساختار سايت استفاده کنيد. .

URLS :

URL براي محاسبه موقعيت و عمق يک وب سايت استفاده مي شود . براي مثال اگر کاربران بخواهند اطلاع پيدا کنند که در کدام قسمت سايت قرار دارند مي توانند با نگاه کردن به URL آدرس بار اين کار را انجام دهند تا بتوانند موقعيت خود را تشخيص دهند . با مثال فوق در نظر بگيريد که يک URL چگونه بر موقعيت جاري اشاره مي کند .
http://www.microrayaneh.com/Articles/Hardware/HardwareArticles.htm
اين روش فقط موقعي کار مي کند که شاخه ها نام هاي معني دار داشته باشند . دوباره تاکيد مي کنيم که نام فايلها بسيار مهم است وبه پيمايش و ساختار سايت کمک مي کند .

نام فايلها :

نام فايلها مي تواند به همان اندازه نام شاخه مفيد باشد . اگر نام فايل HTML تائيدي بر اين نکته باشد که کدام صفحه توسط کاربر بازديد شده است مي تواند به فرآيند سايت پيمايي کمک کند . براي مثال URL زیر و نام فايل به کاربر دقيقا مي گويد که کدام صفحه را بازديد مي کند .

http://www.microrayaneh.com/Articles/Hardware/Computer.htm

قرار داد معمول :

Navigation هايي که براي سايت خود انتخاب مي کنيد نبايد در سايت منحصر به فرد باشد . اين امر مي تواند براي سايتهاي ديگر نيز مفيد باشد . خيلي از المانهاي عادي که در وب از آنها استفاده مي کنيد براي کاربران مانوس مي شوند و بنابراين معاني از پيش تعريف شده خواهند داشت . بيشتر اين المانها بر چسب دارند . براي مثال وقتي کاربر دگمه و کليد بر چسب دار Home Page را مي بيند مي داند که آن لينک وي را به کجا خواهد برد براي اتصال به صفحه خانگي از Lable هايي مثل نقطه ورود استفاده نکنيد. به ياد داشته باشيد که کاربران مانند يک گردشگر هستند و شما بايد کاري کنيد که آنها را راضي نگه داريد و آنها همواره با شما باشند . در ادامه بحث خيلي از Logo ها يا تصاوير نشانه دار بايد به صفحات خانگي متصل شوند . بقيه بر چسب هاي عادي مثل Search يا Find کاربران را براي جستجو به سايتهاي ديگر هدايت مي کند . (FAQs, Downloads , News, Sitemap , About Us, Contact Us) همگي از بر چسب هاي معمول در سايت ها هستند . سعي نکنيد که از برچسب هاي منحصر به فرد استفاده کنيد، چراکه بهتر آن است که کاربران بتوانند برچسب ها را تشخيص دهند تا بتوانند به راحتي در سايت گردش کنند.

Guided Navigation (راهنمايي Navigation ) :

از تکنيکهاي معمول ديگر براي کمک به کاربران در حين سايت پيمايي راهنمايي آنها است . باايجاد يک اتصال به نقاط ديگر در واقع براي کاربرا ن خوددر وب ورودي براي حرکت به نقاط ديگر ايجاد مي کنيد.اين اتصالات بايد براي اطلاعات ضروري ايجاد شود و نيز به کاربران اجازه خروج بدهند.به عنوان مثال با خريد بروي اينترنت (بصورت online ) کاربران براي خريد از ميان اطلاعات عبور مي کنند و سپس براي دريافت اطلاعات بهايي پرداخت مي کنند. اگر از تصاوير گرافيکي استفاده مي کنيد بايد به نحوي باشند که قابل درک باشند و مخاطبين قادر باشند به راحتي با تشخيص المانهايي که قابليت کليک شدن را دارند در سايت گردش کنند.


سه شنبه 26 آگوست, 2008 12:58 pm
مشخصات شخصی
آواتار کاربر

عضو: شنبه 19 آوریل, 2008 3:02 pm
پست ها: 431
پست Re: آموزش متدولوژی و روش طراحی وب سایت گام به گام
نقشه فعاليت Navigation

Navigation چون بطور محسوسي به نوع تفکر و سليقه شخصي طراح بر مي گردد گاهي اوقات مي تواند مشکلاتي ايجاد کند و از ديدگاه طراحان کارايي navigation ها متفاوت هستند.
اگر Navigation يک سايت کاربردي نباشد کاربران از سايت شما خواهند رفت و بالعکس آن اگر Navigation خوب عمل کند کاربران به راحتي از مکاني به مکان ديگر گردش مي کنند . Navigation سايت بايد آزمايش شود و اين مرحله نياز به برنامه دقيق و حساب شده اي دارد.

موارد زير را در نظر بگيريد :

- محاسبه اهداف و نيازهاي کاربران.
- ياد گيري از Navigation هايي که کارآيي خوبي دارند .
- رفتن به عمق سايت
- ايجاد اتصالات سريع
- پيش بيني اين مسئله که کاربران سلايق و پيش زمينه هاي متفاوتي دارند.

پيش بيني مقاصد و نيازها :

طراحي Navigation براي پيش بيني فعاليتهاي کاربران سايت و ساختن يک سايت براي حمايت از کاربران مي باشد و براي انجام آن بايد بدانيد که کاربران سايت چه مقاصد و نيازهايي دارند .
براي محاسبه اهداف و نيازهاي کاربران نياز به مصاحبه با مردمي که از سايت شما ديدن مي کنند خواهيد داشت . بايد زماني را براي مصاحبه با کاربران و آگاهي از فعاليت روزانه آنها قرار دهيد . براي ايجاد يک سايت تجاري با کار بران زيادو بااستعداد بايددرباره اولويت هايي که مي خواهند در سايت داشته باشند پرسش کنيد و کوشش کنيد که مقاصدي که در پشت درخواستهايشان دارند را نيز درک کنيد . راه حل اصلي آن است که براي مشکلات و معماهابايد راه حل مطلوبي بدست آيد و اين مهم فقط با مصاحبه با کاربران سايت بدست مي آيد.

آموزش از Navigation هايي که کارآئي خوب دارند :

اين مورد بيشتر از سايتهايي بايد آموخته شود که پيمايش درآنها آسان است . المانهاي معمولي که در پيمودن يک سايت موفق هستند را در نظر بگيريد . صرفنظر از ديدگاههاي که تا بحال استفاده کرديد يک Navigation خوب داراي خصوصيات زير است :

- داشتن ظاهري آسان و ساده
- پايداري و بقاء
- ايجاد اتصالاتي براي بازگشت
- نمايش در زمينه
- حق انتخاب براي کاربر
- ايجاد پيامهاي روشن و گيرا
- ايجاد برچسب هاي قابل درک و تشخيص
- حفظ اهداف اختصاصي سايت
- تامين اهداف کاربران و مراقبت از آنها

تمامي اين موارد مهم هستند اما ايجاد اتصال احتمالا بيشترين اثر را براي کاربر دارد . Navigation ها بايد به به مردم بگويد که آنها کجا هستند و اگر ممکن باشد بگويد که کجا بايد بمانند . کاربران بايد قادر باشند که به راحتي اتصالات و موارد با قابليت کليک را شناسائي کنند . آنها نياز دارند که بدانند که آيا خريدي که کردند و جستجويي که انجام دادند و وظايف ديگر با موفقيت انجام شده است ؟ با ايجاد بازگشت مي توانيد احتياجات اصلي را براي Navigation تامين کنيد .


سه شنبه 26 آگوست, 2008 1:00 pm
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 33 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدی

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 4 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
cron
استفاده و نقل از مباحث سایت، فقط با ذکر منبع و لینک سایت میکرورایانه مجاز است.
Copyright © 2006 - 2010 MicroRayaneh - Powered by phpBB © phpBB Group
Valid CSS2 Valid XHTML 1.0
طراحی سایت : میکرو رایانه